Isnin, November 17, 2008

Damira vs Malas

Damira buat hal lagi tak nak ke taska, maklumlah ramai orang di rumahku pakcik dia (cik ijun, cik ecam tgh melepak sebelum start keja baru ........... entah kenapa perangai lama datang lagi pening kepala aku di buatnye. Seperti biasa bangun tidur mandi dan bersiap ke taska tp akhir2 ni dia dah mula meragam mcm2 sakit itu, sakit ini dan merengek (buat mama dia sakit telinga).

Damira mmg bernasib baik sbb mama dia pepagi mmg tak suka nak mengamuk, dah tu ayah dia pulak dah keluar bekerja pepagi lg sbb nak elakkan jam di highway pasir gudang. Nak tak nak aku tinggalkan dia dengan pakciknya. Apelagi bukan main melambai lg tangan dia kat aku bila aku mengundurkan kereta masa nak keluar gi opis geram dibuatnye.

Bak kata ibuku anak sorang jangan dipaksa2 cakap elok2 nnt kalau dh lari sendiri yang susah skrg ni aku tgh menahan segala2 kemarahan yg ada dan aku lepaskan sikit2 biar dia paham apa yang aku nak bukan utk kepentingan aku tapi sebaliknya. Aku sebenarnya nak biasakan dia utk bangun pagi sbb tahun depan dh kena masuk ke tadika, kalau aku tak buat sekarang jawabnye aku yang teruk nanti.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails