Jumaat, Jun 13, 2008

Kereta & Motor

DAMIRA & KERETA


Janji mesti ditepati itulah dia ungkapan yang biasa kita dengar, apelagi dengan budak yang baru meningkat naik usianya. Siapa lagi kalau bukan si kecik aku ni. Masa nak balik kampung pun tujuan sebenarnya adalah dia nak naik motor & kereta kecik kat tepi pantai mersing.


Jadi mase on the way nak blik ke johor aku ngan hubby pun gerak awal sbb takut nanti jalan sesak apelagi kat highway pasir gudang, maklumlah minyak pun dah naik harga ye tak? Si kecik aku ni pulak ingat janji ayah dia nak pi main keta kecik kat tepi laut apelagi dia pun tuntut la.

Nasib baikla waktu kami sampai kat sana budak2 masih belum ramai lagi jadi dapatla damira pandu keta kecik & motor kecik idamannya. Harga sewa pun ok 1/2 jam RM 3.00 tp kalau booking 1 jam harganya jadi RM5.00, ok la berbaloi untuk si kecik aku melepaskan geramnya selama ini. Dalam melayan kerenah si kecik akhirnya petang juga baru aku bertolak balik.


Muka dah penat, kena panas sbb walaupun cuaca mendung tetap terasa bahang & kat belakang tu laut serta pulau2 kecil sekitarnya.

Inilah dia ciri-ciri pemandu berhemah tapi ada hati tu nak bawa keta mcm dalam cerita impak maksima cerita kegemaran dia.

Tiada ulasan:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails